۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۲۸۷۰
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مدیران با سعه صدر اجازه نقد بدهند | دولت به جای مقصر دانستن دیگران، مشکلات را حل کند

حسینی با بیان اینکه دولتمردان تریبون های مختلفی را در اختیار دارند، گفت: شما مسؤولان دولت باید پاسخگو باشید نه اینکه یک نفر دولت را نقد کرد بلافاصله علیه وی اطلاعیه صادر کنید.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در نشست بصیرتی انقلاب اسلامی که در مسجد الرسول بازار بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: بسیج مستضعفان در سال 58 تشکیل شده و اگر امروز بسیج نبود انقلاب نمی توانست استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه ضعف مدیریت در تمام دولت ها بوده است، گفت: هر نظامی بر پایه رای مردم شکل می گیرد و بسیاری از مسؤولان و مدیران امروز به نوعی از سوی رأی مردم انتخاب می‌ شوند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز جوانان باید برای جنگ فکری و فرهنگی آماده باشند، اگر مردم در فتنه ها هوشیار نبودند، دولت و حکومت سرنگون می شد.

حسینی با بیان اینکه دشمن انقلاب های مخملی و رنگی را راه اندازی کرده است، تصریح کرد: آن ها هرچند توانستند به انقلاب ضربه بزنند و خدشه وارد کنند اما موفق نشدند این انقلاب را شکست دهند.

وی ادامه داد: اگر ایمان و اعتقادات جوانان سست باشد، تحت تاثیر فتنه ها و آشوب های کشور قرار می گیرند و اگر ایمان آن ها راسخ باشد مانند شهید حججی ها می شوند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برخی ها بعد از تسخیر کردن لانه جاسوسی آمریکا احساس ندامت و از آمریکایی ها عذرخواهی کردند که این نشان می دهد ایمان و اعتقادات آن ها سست بوده است.

حسینی با بیان اینکه دشمن سالانه ده ها میلیون دلار را هزینه می کنند و اتاق های مختلف فکر را تشکیل می دهند تا جوانان را به انحراف بکشانند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تذکرات و هشدارهای لازم را دادند اما بسیاری از سخنرانان، اساتید و علما این مطالب رهبری را به درستی تبیین نمی کنند و این فرمایشات رهبری را به فراموشی می سپارند.

تحریم سپاه و بسیج نشان از کینه آمریکایی ها دارد

وی افزود: آمریکایی ها نسبت به سپاه و بسیج کینه دارند به همین دلیل آن ها سپاه را تحریم کردند و افزون بر آن با نقض آشکار برجام تحریم های دیگری را هم انجام دادند اما متاسفانه دولتمردان واکنشی به این اقدامات نداشتند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در داخل کشور برخی ها در زمین دشمن بازی می کنند و نهادهای انقلابی را تضعیف می کنند، گفت: سپاه و بسیج به موقع در زلزله کرمانشاه حضور پیدا کردند و فعالیت داشتند اما متاسفانه مورد بیشترین هجمه ها قرار می گیرند.

حسینی با بیان اینکه برخی ندانسته در مسیری حرکت می کنند که به نفع دشمن است، عنوان کرد: امروز سبک زندگی غربی در جای جای کشور نفوذ پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مقابل داخلی ها و خارجی ها که تحلیل درستی ندارند ایستادند، بیان کرد: دشمن شبانه روز علیه کشور فعالیت می کنند و هر زمانی که بخواهند فتنه ایجاد می کنند و منتظر نمی مانند که هر 10 سال فتنه ایجاد کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: برخی از ضعف ها که در داخل کشور وجود دارد به دشمن اجازه می دهد که نفوذ کنند، باید تلاش کنیم که زخم های موجود در کشور التیام پیدا کند.

مدیران و مسؤولان جوابگوی مطالبات مردم باشند/ ضعف مدیریتی برخی از مدیران در بارش برف اخیر مشاهده شد

حسینی با بیان اینکه مدیران و مسؤولان جوابگوی مطالبات مردم باشند، گفت: اگر مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور روی هم تلنبار شود دشمن از این مشکلات سوءاستفاده می کند، در فتنه اخیر برخی تماشاگر بودند با اینکه دیدند پرچم را آتش زدند اما واکنشی نشان ندادند ولی در ادامه مردم با حضور در صحنه این فتنه را خنثی کردند.

وی بیان کرد: در بارش برف اخیر که در تهران آمد ضعف مدیریتی برخی از مسؤولان مشخص شد، نمی شود تمام کارها بر عهده نیروهای انقلابی و مردمی باشد اما مسؤولان تماشاگر باشند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آقایان بهتر است به وعده هایی که داده اند عمل کنند، چهار سال از دولت گذشته و باید وعده ها عملی شود و نباید هر اتفاقی که صورت بگیرد بگویید ریشه در گذشته دارد.

دولت به جای مقصر دانستن دیگران، مشکلات را حل کند

حسینی بیان داشت: شما به روی کار آمدید که اقدامات ارزنده ای انجام دهید و مشکلات را با برجام حل کنید نه اینکه مقصر اقدامات خود را دیگران بدانید!

وی با بیان اینکه مسؤولان به رهنمودهای رهبری توجه نکردند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مسؤولان و مدیران دولت بیش از 2 هزار و 500 ساعت در تلویزیون از اقدامات حرف زدند و مذاکره یکطرفه کردند و اجازه ندادند مذاکره دو طرفه باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولتمردان به طور میانگین روزانه هشت ساعت تریبون را در اختیار داشتند، گفت: شما مسؤولان دولت باید پاسخگو باشید نه اینکه یک نفر دولت را نقد کرد بلافاصله علیه وی اطلاعیه ای صادر کنید.

دولت اجازه نقد به دیگران را نداد/ مدیران باید با سعه صدر اجازه نقد را بدهند

حسینی ادامه داد: تریبون در اختیار آن ها بود و هر چه توانستند گفتند و اجازه ندادند دیگران آن ها را نقد کنند و نظر بدهند و همواره فشار و هجمه وارد کردند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در اظهارات اخیر خود می گوید اگر امام دوازدهم ظهور کند نیز قابل نقد است، اظهار کرد: آیا می توانیم پیرو پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باشیم و نقد کنیم!شما بهتر است سعه صدر داشته باشید.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آن ها اینگونه حرف می زنند ولی وقتی نوبت به خودشان می رسد می گویند فرصت ندهید حرف بزنند و نقد کنند، آیا این طور رفتارها سعه صدر است؟

حسینی با بیان اینکه مدیران باید سعه صدر داشته باشند و نباید یکطرفه مذاکره کنند و اجازه نقد ندهند، عنوان کرد: یکی از خواسته های جدید دشمن در برجام این است که در بحث موشکی کوتاه بیاییم و ما اگر این حماقت، ریسک و جهالت را کنیم آن ها به ما رحم نخواهند کرد، مگر سرنوشت صدام و لیبی را مشاهده نکردید؟

وی افزود: مسائل منطقه ای برگ برنده ما هستند و نباید از این برگ برنده و نقاط قوت خود دست برداریم، افزود: اگر امتیاز دادیم و از غنی سازی 20 درصد خود دست کشیدیم به این دلیل بود که یک چیزی به دست بیاوریم نه اینکه چیزی نصیب ما نشود.

میلیاردرها در کشور درد محرومان را درک نمی کنند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در لحظات اولیه فرمودند بنده به نتیجه مذاکرات بدبین هستم اما متاسفانه برخی به این فرمایشات توجه نکردند و گفتند در قالب سیاست خوش بینی و بدبینی معنای ندارد.

حسینی تصریح کرد: کسانی که در کشور ثروند چند صد میلیاردی دارد نمی تواند درد محرومان و آن کسی که بیکار است را درک کند و در زمانی که مسؤولیتی دارند تنها به فکر منافع خود هستند.

وی اذعان داشت: بارها به مسؤولان تذکر داده شده که جلوی واردات گرفته شود اما کسانی که منافع آن ها در این واردات باشد جلوی این کار را نمی گیرد زیرا با هر وارداتی که صورت بگیرد جیب برخی ها در کشور سنگین می شود./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات